Des de Fundación Esplai hem assumit el repte de contribuir a la reducció de la bretxa digital de gènere des de la nostra feina amb joves. Per aoncseguir-ho, presentem la campanya #ChicasInTech 2021, que engloba diferents accions per a contribuir a l’apoderament de nenes i joves promovent les vocacions científiques i tecnològiques.

Aquest 8 de març no ens volem centrar en les dades sobre el nombre de dones i homes al sector científic i tecnològic. Ja ho hem fet altres anys, i ja sabem que són dades, com a mínim, millorables. Aquest any volem parlar.vos del compromís de Fundación Esplai amb la igualtat de gènere efectiva a tots els àmbits, i especialment al sector científic i tecnològic. Com a mostra d’aquest compromís, donem inici a la campanya #ChicasInTech 2021 realitzant tallers i activitats en torn a dones científiques i tecnòlogues.

A més a més, a partir d’avui mateix us podeu inscriure al curs «Educación tecnológica y poder de las mujeres #ChicasInTech». Es tracta d’una nova formació per a conèixer i aprofundir en les aportacions de les dones a la història de la humanitat en diàleg amb el desenvolupament tecnològic actual. Et recomanem que t’inscriguis tant si ens acabes de conèixer com si ja has cursat les anterios formacions en el marc del projecte #ChicasInTech.

Com altres anys, seguim amb la nostra campanya de recollida de testimonis de dones professionals del sector científic i tecnològic. Us animem a que participeu per tal de fomentar el diàleg intergeneracional.

Tenim una altra novetat: estem treballant per adaptar i traduir la Guia Didàctica #ChicasInTech al context català! Com ja sabeu, aquesta Guia conté 20 activitats ja dissenyades i llestes per dur-les a terme, i aquest any, a més a més de traduir-la, hi incorporarem 5 activitats noves.

Des de Fundación Esplai, us animem a participar a la campanya #ChicasInTech 2021 per tal de reduir la bretxa de gènere i visibilitzar les dones referents del sector científic i tecnològic.

Àrea Socioeducativa i d’e-Inclusió

El projecte #ChicasInTech és una iniciativa de Fundación Esplai finançada per l’Institut Català de les Dones amb al col·laboració d’HP.